tisdag 19 april 2011

Tystnaden

Idag började mitt påsklov, en veckas behövlig ledighet. Ibland behövs ledigheten för att tömma hjärnan, för att börja röra livet i nya mönster och banor. Livet blir tråkigt när det går på slentrian, bara för att det har bokats in att vara så.

Jag behöver detta avbrott. Till sommaren har jag bokat in en månads ledighet. För jag längtar efter mer levande energi. Ur tomheten föds det nya. Ibland måste man tömma sig riktigt för att ge plats för mer liv.

Idag har jag och Hampus lekt i solen, åkt till Väla och Panduro Hobby, Barnens hus, sen fick han vara hos Henrik medan jag gick på stan och låg i en solstol vid Gröningen och tittade på det stilla havet. Längtar efter att bada i havet. Bada med njutning. Vi badade i söndags i Båstad men det var svinkallt.

Ikväll har vi gjort påskpyssel, fina kycklingar i äggkartong, jag ska lägga in en bild på dem imorgon. Imorgon börjar Nia White Belt Intensive i Höganäs som vara hela påskhelgen, jag ska vara med en hel del, och vandra på Kullaberg. I tystnaden, bara jag. Ska ha en alldelles ensam Skärtorsdagseftermiddag och kväll. Ett behov att lyssna på mig själv... Så går det när man har många napapatpatienter och en supergullig pratglad unge ;-) Då väcks ett behov av att bada i tystnaden. I självkärlek. Hinna ge till bara mig själv. Amen.

Inga kommentarer: